Kippis uudelle arjelle, töille ja päiväkodille

 


Meidän arjessa on paljon uutta: Sakari on vanhempainvapaalla, Pikku Joe aloitti päiväkodin ja minulla alkaa ensi viikolla työt. Valpunkin arki muuttuu siten, että isoveli ja äiti ovat välillä pois kotoa ja iskä hoitaa.

Olen tosi innoissani, että sain töitä! Aloitan siis työt sivutoimisena muskariopettajana. Se on minulle ihan unelmatyö tähän elämänvaiheeseen. Minusta on ihanaa pitää muskareita ja sivutoimisena minulle jää aikaa olla omienkin lasten kanssa. 

Sakarin vanhempainvapaa päättyy lokakuussa, jolloin minä jatkan taas hoitovapaalla. Tarkoitus on silti tehdä muskariopettajan hommia iltaisin. Uskon, että pystyn yhdistämään hyvin kotiätiyden ja iltatyöt, kun saan aluksi rauhassa valmistella ja tutustua uuteen työhön Sakarin ollessa vanhempainvapaalla. 

Pikku Joen päiväkodin aloituskin tuntuu hyvältä - niin meistä vanhemmista kuin Pikku Joesta. Hyvillä mielin hän on tähän mennessä jäänyt päiväkotiin ja näyttänyt peukkua pystyyn, kun olen kysellyt fiiliksiä. Hän on päiväkodissa osa-aikaisesti, joten aikaa perheen yhteisille hetkille ja palautumisellekin jää hyvin. 

Uskon, että päikky on tosi hyvä juttu Pikku Joen kehityksen ja meidän perheen kokonaishyvinvoinnin kannalta. Päikyssä Pikku Joe saa ikäistään seuraa ja keskittyä rauhassa isompien lasten leikkeihin ilman, että pikku vaaperoveli tulee sotkemaan leikkejä. Meille vanhemmille jää taas enemmän palautumishetkiä päivään, kun on osan päivästä vähän rauhallisempaa.

Viime joulukuussa tuntui, että olen ihan hukassa urani ja itseni kanssa. Olisinpa voinut silloiselle Eerikalle sanoa, että kaikki vielä järjestyy. Sinä tulet saamaan ihanan työn, sinä pääset vielä keikkailemaan ja nauttimaan musiikista, viettämään omaa aikaa ja olemaan muutakin kuin äiti,  ihan oma itsesi. Kotisi on edelleen sotkuinen, mutta sen kanssa oppii elämään.

Nyt tuntuu, että kaikki on hyvin, vaikka väsynyt olen edelleen. Meillä ei siis edelleenkään nukuta öisin hyvin, mutta ehkä vielä joskus.

Kippis uudelle arjelle ja ihanaa elokuuta tyypit! <3 Toivottavasti saadaan nauttia vielä paljon lämpimistä kesäpäivistä. 

Kommentit

Suositut tekstit