Ihmeitä ilmassa

Mahdottoman teemme heti, ihmeiden tekeminen kestää vähän aikaa”

Sitaatti on poimittu kortista, jonka sain ystävältäni 27-vuotissyntymäpäivänäni. Tämä miete on pyörinyt mielessäni vuonna 2020 ja haluan kertoa, mitä se merkitsee minulle. Samalla kuulet tarinan blogin nimen takaa.


2020 - mahdottoman ihmeellinen vuosi

Alkuvuodesta tapahtui paljon mahdottomalta tuntuvia asioita. Aloitin uudessa työpaikassa kokopäivätyöt, mikä tuntui isolta muutokselta aiempiin pätkätöihin verraten. Samoihin aikoihin sain tietää olevani toivotusti raskaana. Valitettavasti raskaus päättyi keskenemenoon ja olin suunniltani surusta. Sitten maailmassa alkoi jyllätä koronavirus ja uudet huolet. Olin aivan poikki kaikista muutoksista ja murheista.

Kaiken mahdottoman keskellä yritin pitää toivosta kiinni ja odottaa ihmettä, vaikka se kestäisi vähän aikaa. Lopulta ihme tapahtui! Tulin uudelleen raskaaksi. Aluksi en osannut iloita asiasta, sillä edellisen raskauden keskenmeno kummitteli mielessäni. Vähitellen pelot helpottivat, kun ultraäänitutkimuksessa näkyi terve pieni ihmisen alku. Nyt olen raskauden puolivälissä ja kaikki on mennyt tähän asti paremmin kuin hyvin! Tuntuu niin ihmeelliseltä, että kaiken surun jälkeen voin olla taas onnellinen. Jos kaikki menee hyvin jatkossakin, tammikuussa 2021 minulla ja puolisollani on pieni ihmevauva sylissämme.

Blogin nimi “Ihmeitä ilmassa” viittaa paitsi tähän pieneen ihmeeseen masussani, myös elämään yleensä. Elämä on ihme ja elämästä minä kirjoitan, iloineen ja suruineen. Aluksi blogikirjoitukset painottuvat raskausaikaan ja äitiyteen, sillä ne ovat luonnollisesti nyt päällimmäisenä mielessä. En halua kuitenkaan asettaa blogilleni rajoja, vaan kirjoitan myös muista minulle tärkeistä asioista. Näitä ovat mm. musiikki, luonto ja kestävä elämäntapa.

Tervetuloa seuraamaan blogiani! 

 

 

 


Kommentit

Suositut tekstit